Expliquem contes

Centre: Biblioteca Josep Janés i biblioteca Bellvitge

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

Etapa: ESO.

• Iniciar-se en les estratègies més bàsiques per poder fer de contacontes
  • Desenvolupar habilitats lectores interpretatives i comunicatives
  • Col·laborar en el paper de dinamització cultural de les biblioteques públiques

La proposta Expliquem contes forma part del projecte de servei comunitari per a 2n cicle d’ESO. El servei comunitari per a l’alumnat de secundària obligatòria vol promoure que els alumnes experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

El servei comunitari vol garantir que els estudiants, al llarg de la seva trajectòria escolar, experimentin i protagonitzin accions de compromís cívic, aprenguin en l’exercici actiu de la ciutadania, i posin en joc els seus coneixements i capacitats al servei de la comunitat.

Es realitza:

-Dues sessions formatives de com explicar contes a càrrec d’un professional.

-Una sessió sobre el llibre infantil, tipologia, destinataris… a càrrec de la biblioteca pública

-Preparació de les narracions

Sessions de contes a la biblioteca per al públic infantil

Sessions de contes a les escoles d’educació infantil i primària del barri

Podeu trobar l’article original aquí.