Centre: Escola Ferreries de Tortosa.
Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa.
Etapa: Primària.
Quines activitats s’hi fan?
BIBLIOPATI:
Poden anar-hi tots els alumnes de l’escola. Vol ser un moment clau de gaudi a la biblioteca. Cal destacar la feina del professorat i de l’alumnat de 6è, tothom voluntari. Bibliopati és un dels diferents moments per fer préstec, que gestionen els ajudants de 6è.
Aquest alumnat esdevé un referent: es preparen animacions lectores amb titelles, expliquen contes, gestionen préstec, recomanen lectures i ajuden ala cerca de temàtiques i als ordinadors.
BIBLIOTECA OBERTA
Un parell de cops per setmana amb mestres voluntaris. Un moment de participació de les famílies en les estones de lectura.
MARATÓ DE LECTURA
-
- Sant Jordi és un dia molt especial, tota la comunitat educativa i moltes entitats de la ciutat i del barri participen amb moltes ganes i esperen el dia per venir a l’escola Ferreries. Durant aquest dia no es para de llegir ni un sol moment!
- Primer es fa la inauguració oficial i les primeres lectures les fan les autoritats. Es llegeix simultàniament en tres espais diferents: alcadessa, regidors, inspecció educativa i després altres entitats com ara les biblioteques properes, creu roja, consell comarcal, centres educatius del barri…i sempre vinculat amb la temàtica del curs.
- A la tarda és el moment de l’entrega de premis, des de punts de llibre, textos i contes digitals fins a petits poemes i rodolins. També s’entreguen els premis d’usuaris distingits de biblioteca. I posteriorment, és el moment de trobar-nos amb amb els padrins de lectura i les famílies s’afegeixen als petits grups de lectura que es van formant pel pati.
- A l’hora del menjador també s’organitzen lectures. Durant tot el dia l’AFA munta una parada de llibres i roses. Hi ha berenar temàtic de Sant Jordi .
- Aquesta diada, que cada any anem millorant, la fa possible tota la comunitat educativa, mestres, alumnes, famílies i entitats.
“Per a nosaltres l’èxit de la biblioteca és assolir els tres objectius: la funcionalitat (per a què servim?), la participació (tothom va a la biblioteca i se sent bé, troba lectures, en busca, se sent escoltat i membre actiu) i un punt vital, el treball en equip de coordinació i de comissió de biblioteca (ens complementem i ens donem suport, i és la manera com a través de l’equip tota la comunitat educativa arriba a la biblioteca).”