Les jornades literàries a l’escola

Centre: Escola Mas i Perera de Vilafranca

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa.

Etapa: infantil i primària

Més enllà del suport que fa la biblioteca per les tasques pròpiament escolars (cerca d’informació, préstec de llibres, sessions per fomentar el  gust per la lectura, difusió de novetats…) es fan actvitats per generar un ambient lector amb la implicació directa de l’alumnat.

Punts forts

• Forma part de la cultura de centre.
    • Dona accés a tot l’alumnat a fer préstec de documents.
    • Incorpora les famílies en activitats amb els fills i filles.
    • És present en la vida de l’escola.

Jornades literàries

Durant el primer trimestre de cada curs escolar des de la comissió de Biblioteca de l’escola organitzem una Jornada literària un dissabte al matí que gira entorn una temàtica concreta. La Jornada està oberta a tota la comunitat educativa.

• S’ambienta la biblioteca amb la temàtica escollida.
    • Tots els grups classe fan activitats del gust per la lectura  relacionades amb la Jornada Literària.
    • Es fa el Biblitots (hora del conte).
    • Ambientació de l’escola amb frases literàries.
    • Taller de socialització i alfabetització de famílies
    • Durant la Jornada Literària es realitzen 10 o 11 activitats literàries pels infants i famílies.

Altres activitats

• Hores del conte explicades pel taller de socialització i alfabetització de famílies.
    • Lectura de rodolins i poesies per part d’alumnes.
    • Hores del conte explicades per alumnes de l’escola.
    • Hores del conte explicades per famílies i exalumnes de l’escola.
    • Teatre a càrrec dels alumnes de 6è.
    • Taller de manualitats.
    • Hora del conte en amazic.
    • Presentació de llibres.
    • Exposició de dibuixos d’alumnes.
    • Primavera cultural: moltes activitats sota una temàtica (aquest any aniversari de la publicació d’ El llibre de la selva).

“(…) sempre s’ha cregut amb la funció compensadora de la biblioteca escolar, amb el poder dels llibres, dels ambients lectors, d’aquest espai acollidor i font de cultura. Molta part del nostre alumnat no tenia, ni té un fons de llibres a casa, ni té la possibilitat d’adquirir-ne amb facilitat.”