Reobrim la biblioteca al veïnat

Centre: Escola 1 d’Abril

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

Etapa: Primària.

• Apropar la lectura a la comunitat educativa.
  • Oferir servei de préstec al veïnat, fora d’horari escolar.

L’any 2012 van començar a obrir la biblioteca als veïns del poble que volguessin agafar en préstec els nostres llibres, ja que al poble no hi ha biblioteca municipal. Cal dir que la majoria eren llibres d’edat escolar, i potser de poc interès per a la gent adulta que anava a buscar-ne a les biblioteques municipals de Flix, d’Ascó o de Móra.

D’aquell any ençà l’escola ha emprat part de la dotació econòmica que rep del Departament d’Educació per ampliar i actualitzar el fons bibliogràfic. A més, han rebut moltes donacions de llibres per a totes les edats, tant de gent del poble com forasters, i han pogut ampliar la secció d’adults en llengua catalana i castellana.

També es poden consular revistes infantils (Tatano, Cavall Fort, Tretzevents, ReporterDoc…), la revista local Lo Mussol, el Diari de Tarragona que arriba diàriament, etc.