Servei de Maleta Viatgera als CPD de l’EOI (Lleida)

Centre: EOI de Lleida

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa.

Etapa: Ensenyament d’idiomes.

• Establir vincles de proximitat entre l’alumnat i professors/professores dels CPD i la biblioteca com a equipament de l’EOI.
  • Fomentar i millorar l’aprenentatge d’idiomes entre els estudiants dels CPD.
  • Millorar la comunicació entre l’alumnat dels CPD i la biblioteca.

Durant el curs escolar 2020-2021 a l’EOI de Lleida van estrenar el Servei de Maleta Viatgera, com una nova eina de difusió i préstec de documents de la biblioteca adreçat a l’alumnat que forma part dels Centres Públics Delegats (CPD) de l’escola.

Han posat en marxa el projecte de la Maleta Viatgera per acostar una part del fons documental de la biblioteca a l’alumnat dels CPD. Amb aquesta iniciativa han pretès crear un servei de préstec més directe, accessible i igualitari entre tots els estudiants que integren l’EOI de Lleida.

Des de la biblioteca han volgut minimitzar la possible problemàtica generada per les distàncies territorials dels Centres Públics Delegats a l’EOI de Lleida, i facilitar, en la mesura que els ha estat possible, l’accés al material de l’escola.

El servei va funcionar com a prova pilot i es va adequar als protocols de gestió i seguretat sanitària anti COVID vigents en cada moment (confinaments perimetrals, quarantenes, terminis, neteja…).