Taller de Lectura Expressiva

Centre: Institut públic Maria Aurèlia Capmany (Cornellà de Llobregat)

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

Etapa: ESO

• Promoure l’hàbit lector entre l’alumnat
  • Conèixer autors lírics
  • Dominar les destreses per a una lectura expressiva correcta

Els alumnes de 2n d’ESO han participat d’un taller de lectura que consisteix en llegir en veu alta i de manera expressiva una poesia. La resta del grup ha d’escoltar la lectura i després avaluar-la tot seguint uns paràmetres treballats abans i que es recullen en una rúbrica. El llibre ha estat La rosa de los vientos. Antología poética. Selección de Juan Ramón Torregrosa. Ed. Vicens Vives. 2011.

La primera part de la sessió l’han dedicat a la preparació de la lectura (to de veu, gesticulació…) i la segona part a la posada en pràctica de la lectura en veu alta i l’avaluació.