La XXVII Jornada de reflexió. El temps a l’educació

Descàrrega del relat visual de la jornada.

XXVII Jornada de reflexió. 16 de novembre de 2019. Auditori de la Facultat de Filosofia i Lletres. UAB

El Consell Escolar de Catalunya organitza cada any una jornada de reflexió al voltant d’un tema monogràfic d’interès general de la comunitat educativa. La jornada de 2019 va girar al voltant del temps educatiu, una qüestió que està en procés de replantejament des de diversos àmbits i que genera un debat obert en el si de la comunitat educativa.

El temps ha estat sempre l’eix sobre el qual s’han estructurat les relacions socials, econòmiques o culturals que han determinat el funcionament d’una societat. En aquest context, l’escola, com a institució, ha estat l’encarregada de gestionar un temps educatiu que havia de conjugar interessos i concepcions temporals divergents: personal, laboral, familiar, etc. Un conflicte que ha reproduït fins ara el joc d’interessos oposats entre el món productiu, familiar i educatiu. Un temps, però, que cal harmonitzar i racionalitzar si volem construir una societat equilibrada en què sigui possible conciliar feina, família, lleure i formació.

La Facultat de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, els Serveis Territorials d’Educació al Vallès Occidental i l’Institut Cavall Bernat de Terrassa van col·laborar en l’organització de la jornada i l’Escola d’educació especial Xaloc de Sabadell va servir l’esmorzar mitjançant el programa de formació i inserció auxiliar d’hoteleria.

Programa de la jornada

Tríptic

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *