Col·laboració amb la Llar d’Infants el Ninot

És la primera vegada que es duu a terme aquesta iniciativa amb la voluntat d’enfortir la col·laboració entre serveis educatius i donar ús als projectes creats pels estudiants.

Una desena d’alumnes del Programa de Formació i Inserció (PFI) han lliurat aquest dimecres les creacions que han confeccionat durant aquest curs en l’especialitat de fabricació mecànica i instal·lacions electròniques a la llar d’infants municipal El Ninot. Es tracta d’una nova iniciativa que té com a objectiu fomentar la col·laboració entre tots els serveis educatius de la ciutat i, alhora, donar ús a aquells materials que els estudiants creen al llarg del curs.

En concret, els joves estudiants han lliurat avui un túnel vegetal en el qual la llar d’infants podrà anar plantant plantes al llarg del curs i uns taulers d’anuncis amb rodes en el qual poder penjar les informacions sobre les activitats del centre. Alguns d’aquest taulers d’anuncis mòbils també s’incorporaran a la seu de l’Institut Municipal d’Educació de Tarragona (IMET).

Tant el túnel vegetal com els taulers d’anuncis han estat confeccionats pels estudiants que estan participant en el PFI, joves d’entre 16 i 21 anys que no han obtingut el Graduat en Educació Secundària Obligatòria (ESO). Mitjançant el PFI, reben la formació necessària per reincorporar-se al sistema educatiu i continuar amb estudis de formació professional, o bé, per accedir al mercat de treball amb millors possibilitats d’obtenir una ocupació qualificada i duradora. “Aquest programa és una molt bona eina per ajudar i orientar als joves que volen una formació més pràctica i més professional, amb sortides més específiques cap a un grau mitjà o superior”, ha manifestat el conseller d’Educació, Manel Castaño, que aquest dimecres ha assistit a l’acte de lliurament del material a la llar d’infants El Ninot.

En el transcurs de l’acte, Castaño ha destacat “el gran valor d’actes com els d’avui, en el qual joves estudiants han explicat i cedit la feina que han fet durant mesos als petits i petites de la ciutat”. “Mitjançant aquestes iniciatives promovem projectes conjunts entre els diferents serveis educatius de la ciutat, afavorint la connexió entre alumnat i professorat de tota la comunitat educativa”, ha subratllat el conseller d’Educació, que també ha assenyalat que “alhora, aquesta iniciativa dona una utilitat social al material d’aprenentatge confeccionat per l’alumnat, és una feina que no queda en un calaix, sinó que serà útil per a l’alumnat i el personal docent”.

La intenció de l’IMET és donar continuïtat a aquesta iniciativa amb l’objectiu que el material confeccionat per l’alumat del PFI es lliuri a diferents centres de la comunitat educativa de la ciutat.

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP