Treballant la “PA”CIENCIA

Aquesta setmana l’alumnat del PFI PTT de l’Institut de Vic del perfil d’Auxiliar de Pastisseria i Forneria, s’ha iniciat en el món del pa.

L’elaboració de pa no és tan fàcil com sembla i, el més important de tot, requereix el seu temps. Això és un punt que costa, la NO immediatesa de les coses i la necessitar d’esforçar-nos per obtenir un bon resultat.

El nostre alumnat ho està aprenent a força d’amassar. La primera vegada costa d’entendre, però entre amassat i amassat han de passar 15 minuts. I, per què és tan important això? Doncs senzillament perquè és el que triguen els ferments en treballar i poder donar a la massa la consistència necessària. Amassar i esperar, repetir i repetir, perquè si deixes de fer-ho, tot l’esforç que has dedicat des d’un inici ja no hi serveix de res.

Es podria dir que fer pa és una metàfora de l’esforç que fem als PFI, la importància de la constància i l’esforç per obtenir un objectiu, la titulació del PFI, que ens permetrà seguir el nostre itinerari formatiu i/o endinsar-nos al món professional.

Us animem a que amasseu i amasseu el vostre present per tenir un futur ben elaborat que us doni moltes satisfaccions.

#pfiCAT #ImpulsFP #SomFP