VI Jornades d’Orientació a l’FP a l’INS La Segarra

Els propers 28 i 29 d’abril, l’Institut la Segarra de Cervera celebrarà les VI Jornades d’Orientació a l’FP. Aquestes pretenen reforçar i impulsar les competències clau de l’alumnat per afrontar el mercat de treball essent professionals resolutius que tinguin habilitats transversals com: la capacitat de comunicació, iniciativa i presa de decisions, capacitat de treball en equip, responsabilitat… En aquestes hi participa l’alumnat de cicles formatius de grau mitjà i superior que finalitzen la seva formació acadèmica aquest curs escolar.

Les Jornades consten de dues xerrades, una inaugural i una de cloenda. En la darrera edició, aquestes van ser a càrrec de l’Àlex Roca, esportista conegut per haver acabat triatlons i curses com la Titan Desert sobreposant-se a una paràlisi cerebral; i a càrrec de Carles Folguera, amb la ponència “Emprenedoria i alt rendiment esportiu: aprenentatge i entrenament”.

Durant les Jornades, l’alumnat realitza diferents tallers que els permeten assolir les competències clau. L’any passat van tractar sobre emocions bàsiques, parlar en públic/llenguatge i actitud, treball en equip i un Escape Job. En totes les edicions, tant l’alumnat com el professorat ha valorat molt positivament la realització de les jornades. Aquesta és una iniciativa del mateix institut, coorganitzada i finançada per la Paeria de Cervera i amb Fons Europeus d’Emprenedoria del Ministerio de Educación y Formación Profesional, Next Generation.