Com s’articula?

Estratègia de desplegament

El Programa Sensei de residència inicial docent de Catalunya, es posa en marxa el curs 23-24. És el primer programa d’inducció docent a tot l’Estat.

Aquest curs 24-25 es posarà en marxa la segona implementació de la prova pilot de dos cursos.

Cada curs s’oferiran 100 places per a docents novells de secun­dària i 150 places per a docents novells d’infantil i primària.

Per fer realitat el Programa, s’han seleccionat 55 centres (escoles, instituts i instituts escola) i s’han format i seleccionat fins a 85 docents mentors.

L’objectiu és aprendre per poder decidir en el futur com aquest tipus de programa de capacitació es pot oferir al conjunt del sistema.

Agents implicats en el programa

L’anàlisi de diferents informes de recerca internacionals constata que, tot i que els programes i les pràctiques d’iniciació a la docència difereixen segons els països, tots posen l’èmfasi en la importància d’espais formatius entre tots els agents implicats, compartint una mateixa finalitat.

En aquesta línia, el Programa de residència inicial docent de Catalunya presenta una proposta formativa adreçada a tots els agents implicats: direccions de centres, docents mentors, docents novells i docents col·laboradors. Aquesta proposta es va dissenyar de manera col·laborativa pels diferents equips de recerca consolidats de les universitats catalanes que han participat en l’elaboració del Marc de les competències professionals docents.

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és Triple-A.jpg