Un assessorament que parteix d’una diagnosi del centre per saber en el moment que estan. A partir d’aquesta diagnosi es determinen el projectes i programes a dur a terme al centre, sigui a curt, mig o llarg termini. Per això es crea un equip impulsor al centre. El CRP acompanyarà aquest equip.
El procés de canvi és un espai i temps d’APRENENTATGE per a l’EQUIP IMPULSOR amb la finalitat de CAPACITAR-LO per liderar el procés de canvi al propi centre.
Com es fa?
1.- Formació:
- Formació de cada tècnic del CRP de la ciutat, dues hores al mes.
- La formació: Assessorament col·laboratiu del CRP en centre:
- 20 hores d’Assessorament per part de l’assessor/a del CRP en centre al llarg del curs.
- 20 hores de treball intern de l’equip impulsor del centre al llarg del curs.
- 5 hores de formació específica per part d’un formador extern, en un moment puntual del curs.
TOTAL: Acreditació de 45 hores de formació
2.- Assessorament:
- Procés participatiu de creació de la visió de centre a partir de la necessitat de canvi. . Consolidació de l’equip impulsor
- Nova visió compartida de centre. Planificació, implementació i avaluació dels “primers assajos/prototips” de canvis a petita escala: noves pràctiques educatives i nova organització de centre
- Planificació, implementació i avaluació de canvis metodològics i organitzatius a gran escala: canvis estructurals
3.- Resultats que s’espera:
- L’equip impulsor lidera el procés de canvi.
- La comunitat educativa ha pres consciència de la necessitat del canvi.
- S’ha realitzat una diagnosi i anàlisi de necessitats del centre.
- S’ha començat a construir una visió compartida del plantejament institucional del centre.
- Una visió compartida de centre.
- Adquisició de nous coneixements en relació amb elements que apareixen en la visió.
- Implementació de prototips de noves pràctiques educatives alineades amb la visió de centre.
Grup 7: CRP del Baix Llobregat IV, CRP de la Garrotxa, CRP de Gràcia, CRP del Pla d’Urgell, CRP del Vallès Occidental V, CRP del Ripollès i CRP Les Corts.