Kit: Detectiu d’exoplanetes

Els Kits de materials ESERO (European Space Education Resource Office) són una eina destinada al personal docent, per tal de dur a terme a l’aula activitats pràctiques basades en la indagació (metodologia IBSE).

Aquest kit desenvolupat per ESERO conté experiències senzilles (mètode del trànsit, cromatografia bàsica per detectar components en l’atmosfera, detecció de el camp magnètic, vida en condicions extremes, etc.) que pretenen que l’alumnat realitzi hipòtesis relacionades amb la possible existència de vida en altres sistemes planetaris.

L’alumne començarà el viatge formador des del moment que detectem un planeta fora del nostre sistema solar fins que esbrinem si té les condicions adequades per poder tenir vida.

Trobareu varis dossiers amb activitats proposades per treballar aquest recurs a l’aula:

Primària

Secundària