Maleta pedagògica: una maleta per interpretar el paisatge

Una maleta per interpretar el paisatge és una proposta metodològica activa que sorgeix amb la voluntat de treballar la geologia i geografia i de la necessitat d’aprofundir en la didàctica d’aquests àmbits. És una proposta adreçada a diferents etapes educatives, des d’Educació Primària a Batxillerat.

El canvi climàtic, la gestió dels recursos naturals, els riscos geològics, la desertificació…són temes de gran interès social en l’actualitat. Aquesta maleta permet dotar a l’alumnat de la formació necessària per comprendre aquests fenòmens per poder posicionar-se i actuar.

La maleta conté el material necessari per poder fer un estudi del paisatge des de l’observació, l’experimentació i la modelització. L’objectiu d’aquest material i de la formació i la proposta didàctica associada, és analitzar els fenòmens geològics des d’una mirada complexa, sistèmica, dinàmica, indagadora i que ens porti a actuar de forma sostenible.

Aquesta maleta i la formació associada ha estat finançada gràcies a Programa d’orientació i reforç per a l’avanç i suport a l’educació del Ministeri d’Educació i Formació Professional i està cofinançada pel Programa operatiu d’ocupació, formació i educació del Fons Social Europeu 2014-2020.(ABA-19)