CFA Sant Cugat: Projecte de sensibilització: “Cal utilitzar paper d’alumini?”

aula d'un centre d'adults amb alumnes treballant

L’alumnat de GES del CFA Sant Cugat ha treballat en el projecte de sensibilització “Cal utilitzar paper d’alumini?” per tal de conèixer l’empremta ecològica i energètica que té la fabricació d’aquest producte, a partir de l’extracció de la bauxita, matèria primera de l’alumini. L’extracció d’aquest mineral té un gran impacte sobre el terreny ja que es generen residus tòxics que contaminen l’aire, el sòl i l’aigua. Tanmateix cal destacar l’impacte negatiu de les infraestructures viàries per transportar la bauxita i la contaminació que generen els mitjans de transport emprats.

Amb tota la informació analitzada, l’alumnat ha trobat diverses estratègies al seu abast per reduir i substituir l’ús del paper d’alumini i han pres consciència per tal de portar-les a terme i informar als seus familiars i amics.

Com a activitat de cloenda d’aquest projecte, l’alumnat ha visitat la Sala Univers del Museu Cosmocaixa per tal de visualitzar i ampliar els coneixements obtinguts a través d’aquest projecte i els treballats al mòdul de Ciències Naturals al llarg del primer trimestre.

Des del Servei d’Educació al Llarg de la Vida volem felicitar al CFA Sant Cugat per la conscienciació del seu alumnat en aquest tema que afecta tots els ciutadans!