Concurs VideoMAT2021

Des del CESIRE àmbit de matemàtiques del Departament d’Educació us animem a què conegueu i participeu en el projecte vídeoMAT

El vídeoMAT és un projecte que, amb l’eslògan de “matemàtiques per respondre preguntes” vol animar a l’alumnat de tots els nivells educatius a crear petits vídeos de 3 minuts en el que responguin una pregunta i expliquin alguna idea a través de les matemàtiques.

La participació dels Centres de formació de persones adultes ha estat present des dels inicis del projecte ja que és una proposta interessant. Mostra d’això són alguns dels vídeos de les darreres edicions:

Quina distància recorrem a cegues al volant mentre enviem un missatge de text? CFA Ribera d’Ebre Móra d’Ebre, Tarragona
Quin volum de sorra necessitem per fer un got de vidre? CFA La Selva Santa Coloma de Farners, Girona
Pi, on ets? CFA Eugeni d’Ors Esplugues de Llobregat, Barcelona
Com reformar la classe? CFA Marinada Montornés del Vallés, Barcelona
Què és l’escala gràfica? CFA Mollerussa Mollerussa, Lleida
Quants pilars de 8 persones fan falta per arribar a la LLuna? CFA Marinada Montornés del Vallés, Barcelona
Per què s’utilitzen les equacions en la vida quotidiana? CFA Mollerussa Mollerussa, Lleida

Els treballs realitzats tant poden convertir-se en propostes d’aula com en el resultat final d’un projecte conjunt. En definitiva, una bona manera de veure que les matemàtiques són eines per entendre el món, i alhora, el vídeoMAT pot esdevenir una eina per aprendre a comunicar matemàtiques treballant de manera competencial.

Malgrat aquest curs tant estrany, el vídeoMAT ens pot permetre una nova forma de treballar. Tots, alumnes i docents, hem après durant aquests mesos a fer enregistraments de vídeos i tecnologia de la comunicació…. i de l’altra, els alumnes han estat en contacte també amb més material audiovisual, i ben segur que se’ls acudiran idees per comunicar matemàtiques a través d’un vídeo de 3 minuts.

És per això que us animem a que els comenteu la possibilitat de participar-hi i els animeu a pensar-hi durant els seus projectes.

• La inscripció ja està oberta fins al dilluns 1 de març de 2021.
  • El període de lliurament dels vídeos estarà obert des del 13 de gener fins al 16 de març de 2021.
  • L’adreça de correu: info@videomat.cat

Us animem a participar!!