2a edició Projecte “L’orientació educativa: factor clau d’èxit en l’educació al llarg de la vida”

Logo "L'orientació educativa: Factor clau d'èxit en l'educació al llarg de la vida. Formació interna de centre. Curs 2021-2022. Servei d'Educació al Llarg de la Vida"

El Servei d’Educació al Llarg de la Vida organitza la 2a edició de la Formació Interna de Centre del Projecte “L’Orientació Educativa: factor clau d’èxit en l’educació al llarg de la vida”

La formació té una doble finalitat: per una banda, la de contribuir a establir un espai de reflexió en relació a l’orientació educativa, donant valor a l’experiència docent i a les característiques pròpies de cada centre; i, per altra banda, el disseny d’un projecte d’orientació de centre amb el consens necessari per a que es pugui implementar d’una manera efectiva i eficient per afavorir l’èxit educatiu de l’alumnat.

Els objectius d’aquesta formació són dos:

1. Donar valor a l’orientació educativa i comprometre’s amb la necessitat de la reflexió conjunta sobre l’acompanyament i tutorització de l’alumnat.
2. Actualitzar coneixements i construir un Projecte d’orientació de centre amb el compromís d’inclusió de tot l’alumnat i incorporant els elements del disseny universal d’aprenentatge.

Quins són els requisits per poder participar-hi?

• Implicació de la majoria del claustre.
      • Designar dos referents de centre.
      • Vistiplau del Claustre i del Consell escolar del centre.
      • Establir franges horàries per dur a terme les sessions de treball intern amb el claustre, tot impulsant el treball en equip i les sessions de treball amb el/la facilitador/a.

Els centres interessats en participar en aquesta formació interna de centre han de completar el formulari d’inscripció fins al 10 de juliol de 2021.

La durada de la formació serà de 30 hores certicables (de novembre a juny):

• 12 hores de treball amb la persona facilitadora en 4 sessions: Sessió diagnòstica, Sessió de fonamentació, Sessió de construcció i Sessió de difusió
      • 18 hores de treball intern de centre

Des del Servei d’Educació al Llarg de la Vida animem als CFA a participar en aquesta segona edició!