Preinscripció curs 2021-2022 als CFA

La presentació de sol·licituds per als ensenyaments impartits en centres de formació d’adults és del 21 al 29 de juny. Podeu consultar tota la informació aquí
logo del procés de preinscripció als centres de formació de persones adultes

Des del Servei d’Educació al Llarg de la Vida tornem a compartir amb vosaltres aquest vídeo de promoció dels Centres de Formació d’Adults que forma part d’una campanya de difusió impulsada pel Departament d’Educació.

“Mai és tard per aprendre”

Abans de la preinscripció

•   Juny de 2021: període d’informació i orientació

El mes de juny serà el període preferent d’informació i orientació als alumnes nous.

•   16 de juny de 2021: oferta inicial de places escolars

Publicació del nombre de places escolars per centre i curs.

Presenta la sol·licitud de preinscripció i fes el seguiment

• Del 21 al 29 de juny de 2021: presentació de sol·licituds

És molt important respectar les dates, perquè les sol·licituds que es presentin fora d’aquest termini perdran totes les prioritats que haurien pogut tenir a l’hora d’obtenir la plaça. Els criteris de prioritat serveixen per donar una puntuació a cada sol·licitud. D’aquesta manera s’estableix l’ordre d’accés a les places de cada centre.

• 6 de juliol de 2021: llista de sol·licituds amb la puntuació provisional

Un cop acabat el període de presentació de sol·licituds, els centres educatius estudien cadascuna de les peticions que han rebut: n’analitzen les dades, els criteris de prioritat que les famílies demanen que es tinguin en compte, i també els documents justificatius. Tot seguit, publiquen la llista de sol·licituds amb els barems provisionals. En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem. La publicació de la llista tindrà lloc a partir de les 14.00 hores

• 7 de juliol del 2021: sorteig del número de desempat

El nombre de places a cada centre educatiu és limitat. Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que l’escola pot acollir, cal aplicar un sistema de desempat entre les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació. Per fer-ho, s’obté un número per sorteig a partir del qual s’ordenen totes les peticions empatades en punts, tenint en compte el número de desempat que s’ha assignat a cada sol·licitud. El sorteig tindrà lloc a les 11 hores, als serveis centrals del Departament d’Educació (Via Augusta, 202, Barcelona).

• Del 6 al 12 de juliol de 2021: presentació de reclamacions

Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en el barem assignat, pots presentar una reclamació utilitzant l’eina electrònica per adjuntar reclamacions.

• 13 de juliol de 2021: llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions

Un cop resoltes totes les reclamacions presentades, el centre publica la llista definitiva de sol·licituds amb la puntuació i el número de desempat corresponent. La publicació de la llista tindrà lloc a partir de les 15 hores.

• 15 de juliol de 2021: llista d’alumnes admesos i llista d’espera

Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre i també la llista d’espera.

Formalitza la matriculació

• Del 2 al 9 de setembre de 2021: matriculació

Un cop s’ha publicat la llista final d’alumnes admesos en cada centre, comença el període de matriculació dels alumnes preinscrits amb plaça assignada.

• A partir del 10 de setembre de 2021: matrícula dels alumnes de la llista d’espera

Període de matriculació dels alumnes en llista d’espera.