El CFA Mestre Esteve visita el programa Sant Feliu Innova

El 17 de juny, la directora, la cap d’estudis i dos components de l’equip docent del CFA Mestre Esteve van visitar les instal·lacions de CO-Innova_LAB Sant Feliu per conèixer el seu catàleg de serveis i especialment tots els projectes i iniciatives relacionades amb el moviment maker i la impressió 3D i la innovació social digital.

fotografia de docents del CFA Mestre Esteve a les instal·lacions de CO-Innova_LAB Sant Feliu

L’equip docent del centre ha sol·licitat de participar en el projecte GarageLab, subvencionat per la Fundació Orange en col·laboració amb la Fundación Empieza por Educar. Una iniciativa que s’encarrega de formar al professorat en la creació i la fabricació digital, oferint-los un primer contacte amb el context maker, la representació de projectes mitjançant programació i programari 2D/3D, així com la seva posterior fabricació física a través de tecnologies de tall làser, prototipat electrònic i impressió 3D. La intenció de GarageLABs és que els docents adquireixin la teoria, pràctica i eines que els serveixin com a marc estructural per a impartir classes i generar els seus propis continguts docents.

logo del programa d'innovació GarageLab

El programa GarageLABs està dirigit a estudiants amb dificultats d’adaptació i aprofitament en el sistema educatiu tradicional i té com a objectiu reduir la taxa d’abandonament escolar, incrementar la motivació de l’alumnat i impulsar la millora dels seus resultats acadèmics a través de l’entorn Fab Lab i el moviment maker. Un projecte motivador per a l’alumnat del centre, atès que potencia una metodologia basada en un aprenentatge actiu i significatiu, i que alhora és una eina per apropar als més joves al món laboral.

Entre els temes que es van tractar van tenir especial protagonisme el funcionament del Club local de Makers en el període 2016-2020, com a espai de treball i aprenentatge entre igual autogestionat de forma col·laborativa, i els actors locals i comarcals de l’ecosistema de la cultura maker i la fabricació digital com la Cooperativa santfeliuenca Tangencial o l’associació CerveMakers (Associació Maker de Cervelló) però també la Sant Feliu Maker League, una acció conjunta de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i Aigües de Barcelona. També es van detallar els continguts i enfocaments dels tallers de les propostes d’activitats educatives innovadores adreçades a la comunitat educativa local en el marc del PMAE (STEAM, emprenedoria social, videojocs…) i del programa Technovation Girls a Sant Feliu.

La visita a les instal·lacions de CO-Innova_LAB també va incloure una petita trobada entre l’equip docent del CFA Mestre Esteve i els promotors del Centre d’Alt Rendiment en eSports HERON Sant Feliu on van sorgir potencials sinergies al voltant de la inclusió digital i el treball de les soft skills per a tot tipus de col·lectius locals però també el treball conjunt amb joves amb motivació pels esports electrònics.

A la visita també es va afegir en Francisco Sánchez, component local del Club de Makers, que va poder explicar de primera mà els projectes portats a terme així com mostrar la dotació del racó maker de CO-Innova_LAB Sant Feliu.

Des del Servei d’Educació al Llarg de la Vida animem al CFA en aquesta aposta en el lideratge educatiu amb noves metodologies!

Informació extreta del web Sant Feliu Innova de data 17/06/2021.