Dins de les diferents actuacions que s’estan iniciant de dinamització i transformació de l’educació al llarg de la vida des de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital, va organitzar una Jornada de treball per poder compartir experiències tots plegats.
La jornada, desenvolupada de forma telemàtica, inclou diverses ponències de centres de formació d’adults sobre la seva experiència en el desenvolupament d’activitats formatives i ensenyaments de manera semipresencial, així com una taula rodona per intercanviar punts de vista sobre aquesta modalitat docent. Tal com podeu veure en el programa de la jornada adjunt.
- Reflexionar sobre el significat i les implicacions de l’aprenentatge semipresencial en el context de la societat de la informació.
- Mostrar una proposta metodològica semipresencial funcional als diversos ensenyaments.
- Conèixer diverses propostes didàctiques i experiències d’aula vinculades a les metodologies semipresencials de l’aprenentatge en diversos ensenyaments.
Ponències |
|
Durant la Jornada es va realitzar un Jamboard amb les idees claus de les diverses ponències i les aportacions dels participants. Aquestes són algunes de les informacions rebudes:
Algunes adreces i links d’interès són:
- Web del Christensen Institute, on es recullen diversos models de blended learning: http://www.blendedlearning.org/basics/
- Web amb diversos models de blended learning: https://www.teachthought.com/learning/12-types-of-blended-learning/
- Article de Jean F. Colàs (2017): Lifelong Learning para tod@s
- Article d’Antonio Febles (2020): Tecnología en el Aula. ¿Integrarla o morir en el intento?
- Article de Fabiola Flores Castro (2020) Lo que nadie te contó sobre la formación del profesor en línea y su desempeño en la educación a distancia
- Article de Lorenzo García Aretio (2018): Blended learning y la convergencia entre la educación presencial y a distancia
- Article d’Alan November (2017): Networks for Lifelong Learning: A Tale of Two Students
- Alineat amb les ponències de la Jornada trobem la següent documentació presentada per la Comissió Europeu l’any: https://www.schooleducationgateway.eu/es/pub/resources/publications/blended-learning-guidelines.htm