Enregistraments de webinars i presentacions en línia

En articles anteriors us hem recomanat algunes formacions o presentacions en línia relacionades amb l’atenció educativa de l’alumnat d’origen estranger. Si no heu pogut assistir-hi us deixem aquí els enllaços perquè les visioneu quan us sigui possible.

La interculturalitat en el retorn – Jordi Collet, educador social, sociòleg i professor de la universitat de VIC-UCC, que ha treballat en l’àmbit de les relacions família-escola-comunitat, en temes de desigualtats educatives i identitat docent, ens dona eines i pistes per plantejar-nos opcions per abordar la realitat actual permetent-nos fer un bon acompanyament intercultural per a millorar la relació amb l’alumnat i les famílies.

Interculturalitat en temps de pandèmia: prevenir el racisme, enfortir la convivència – Miguel Àngel Essomba, doctor en Pedagogia, professor de pedagogia de la UAB, director de la revista Perspectiva escolar i director de formació de formadors en educació intercultural del Consell d’Europa ens parla de convivència intercultural en temps de pandèmia.

Presentació del llibre Tres maletes – Emotiva presentació del llibre de Lectura Fàcil de M. Àngels Sellés i Mercè Sendrós. El llibre explica la història de l’Alessia i la seva família nouvinguda a Catalunya: un reflex de la història que hi ha al darrera de molts alumnes d’una aula d’acollida. Les autores coneixen molt bé aquesta realitat, perquè hi han treballat i acompanyat alumnes nouvinguts de diferents països.