Barcelona, refugi en curt

Barcelona, refugi en curt és un  projecte que consta d’una selecció de disset curtmetratges que aborda la migració forçada i el refugi des del punt de vista d’infants, adolescents, joves i famílies. En aquest enllaç, trobareu a la vostra disposició la Guia pedagògica, Barcelona, refugi en curt, document que conté els marcs normatius, conceptuals i curriculars que engloben el projecte, i que han estat preparats per orientar el professorat sobre l’ús i el tractament dels curtmetratges en l’àmbit educatiu.

El projecte ofereix activitats complementàries de formació i assessorament adreçades al professorat, a càrrec d’Edualter, i que tenen com a objectiu acompanyar els centres educatius en el disseny d’activitats i la posada en marxa de les adaptacions curriculars.

Pel que fa a les activitats de formació, us convidem a participar al webinar de tres sessions formatives “Narratives en Refugi” que us acompanyaran en la introducció i l’ús dels curtmetratges de Barcelona, refugi en curt a les aules de primària (cicle mitjà i superior), secundària, batxillerats i cicles formatius, però també en espais de lleure educatiu, serveis juvenils i formació de persones adultes.

La formació facilitarà orientacions sobre com utilitzar pedagògicament els 17 curtmetratges seleccionats per parlar de la migració forçada i el refugi des del punt de vista d’infants, adolescents, joves i famílies en situació de refugi, que miren la vida de cara i busquen fórmules per tirar endavant. El webinar oferirà eines i estratègies per activar la mirada crítica sobre el món, desmuntar estereotips i nodrir l’empatia.

Totes les sessions seran en línia.

• Sessió 1 – 20 de març – d’11h a 12:30h – Ús de l’audiovisual com a eina pedagògica per promoure els DDHH i la solidaritat
      • Sessió 2 – 10 d’abril – d’11h a 12:30h – Vinculació curricular dels materials audiovisuals sobre migracions i refugi
      • Sessió 3 – 24 d’abril – d’11h a 12:30h – Introducció al llenguatge audiovisual per a l’anàlisi fílmica del dret a migrar

Inscripcions obertes a través d’aquest formulari. Per a més informació podeu escriure a edualter@pangea.org

També, durant el primer any de projecte, es posaran a disposició dels centres educatius de la ciutat de Barcelona 12 sessions de cinefòrum gratuïtes, dinamitzades de manera presencial per Mitjans i Sodepau. El cinefòrum dinamitzat es podrà realitzar en el mateix centre o en algun altre espai del barri i és una activitat que es pot adreçar a l’alumnat del nivell educatiu que cada centre consideri més adient (els audiovisuals per a cada sessió se seleccionen en funció de l’edat de l’alumnat i les temàtiques que es vulguin treballar).

Us animem a visitar la pàgina web del projecte i sobretot a registrar-vos-hi per tenir accés complet al recurs i poder començar a fer-lo servir a les vostres aules o espais educatius.

En aquest enllaç podreu visualitzar la notícia sobre la presentació del projecte que va elaborar betevé.