Estiu enriquit

Recerques internacionals alerten de l’impacte de les vacances escolars en l’assoliment educatiu d’infants i joves. En quin sentit? En el sentit que, per a alguns nois i noies, l’estiu significa un allunyament dels entorns habituals d’aprenentatge, dels estímuls i els espais de descoberta i de coneixement. I, per tant, els hàbits i el gust per aprendre queden aturats.

Els grups socialment més vulnerables tenen una pèrdua d’aprenentatges durant l’estiu equivalent a 2 o 3 mesos d’escolarització. L’estiu pot ser un espai d’exploració, indagació, diversió, reflexió, expressió, socialització i cooperació sempre i quan els infants i adolescents accedeixin a activitats i entorns estimulants i educatius.

L’estiu esdevé un descompensador del nivell educatiu d’infants i joves perquè hi ha grups socials que durant les vacances accedeixen a activitats educatives, grupals, motivadores i amb gran impacte en la seva autoestima i el gust per descobrir nous interessos; i hi ha grups que no tenen aquest accés garantit.

Aquesta bretxa entre grups socials es consolida estiu rere estiu, juntament amb el pes d’altres factors de desigualtat. I podria arribar a traduir-se en tres anys de diferència en el nivell d’aprenentatge al final de l’educació primària en matèries com la llengua o les matemàtiques.

La Fundació Bofill, presenta el seu projecte Estiu enriquit amb la voluntat d’aconseguir que els infants, adolescents i joves accedeixin a activitats d’estiu que els permetin un creixement humà i un aprenentatge continuat sense topar amb obstacles econòmics, socials o culturals.

El proper 22 de juny a les 18h podeu assistir al webinar “Com garantim una proposta de lleure educatiu que integri la diversitat sociocultural?” que comptarà amb les intervencions de Mohamed El Amrani, coordinador de projectes d’innovació social a Suara Cooperativa, i Miquel Àngel Essomba, Director de la càtedra d’educació comunitària de la UAB – ERDISC i que es centraran en analitzar les idees i reflexions sobre la importància d’integrar la diversitat cultural en les propostes de lleure educatiu. Per què i com fer-ho? Què hem de tenir en compte? Quines estratègies podem utilitzar? Són algunes de les preguntes a les que donaran respoSTA.

Us hi podeu inscriure en aquest enllaç.