Formació inicial de nous tutors i noves tutores d’aula d’acollida

Curs de formació inicial adreçat als tutors nous d’Aula d’acollida. Curs 2023-2024

Activitat formativa adreçada a tots els docents que han estat nomenats per al proper curs com a tutors d’aula d’acollida, sense experiència prèvia, per tal de proporcionar-los recursos i orientacions de caràcter organitzatiu i metodològic.

Persones destinatàries – Docents, sense experiència prèvia, que han estat nomenats per al curs 2023-2024 com a tutors d’aula d’acollida.

• Fer l’acollida dels docents que s’incorporen com tutors d’aula d’acollida.
    • Analitzar els aspectes que intervenen en el procés d’acollida i integració als centres educatius de l’alumnat nouvingut i en l’atenció a l’alumnat de procedència estrangera que necessita suport per seguir el currículum ordinari.
    • Identificar les necessitats dels alumnes i aplicar recursos i estratègies per donar-hi resposta.

Format i continguts

Dues sessions síncrones en línia: dimarts 5 de setembre de 9h a 11h i dijous 14 de setembre de 17h a 19h

• El procés d’escolarització de l’alumnat de procedència estrangera: acollida inicial, aprenentatge intensiu de la llengua i accés al currículum ordinari.
    • Iniciació a la didàctica del català L2 per a l’aprenentatge inicial de la llengua.
    • L’accés al currículum ordinari: iniciació al tractament integrat de llengua i continguts, i estratègies de suport docent per a l’aprenentatge efectiu de les àrees i matèries.

1. Montserrat Fuster Pons

Hola, aquest any he estat destinada com a tutora d´Aula d´Acollida en un centre de Secundària i, des de fa uns 10 anys ja vaig ésser col.laboradora en una, però no tenia cap tasca organitzativa, senzillament feia el que em manaven fer i, de la millor manera ho vaig fer durant 3 anys però sense rebre funció específica ja que requeia en la meva cap. Això a part de que ja fa temps, ara em trobo que sí que ho haig de gestionar jo i, m´agradaria tot i que vaig tard, rebre aquesta formació.

1. admin Autor de l'article

Benvolguda,

Dimarts ja es va realitzar la primera sessió d’aquesta formació que ens comentes, per tant, seria millor que t’apuntessis a la formació inicial que es realitzarà des del teu territori.

Atentament,