Seminaris web de l’ECML – “Suport a la integració lingüística dels joves refugiats d’Ucraïna”

Com a part de l’objectiu de promoure l’excel·lència en l’ensenyament de llengües, l’ECML ens convida a participar en la seva sèrie de seminaris web dels mesos de maig i juny de 2022. Trobareu més informació sobre el contingut ofert i el procés d’inscripció a aquests esdeveniments en aquest enllaç.

Concretament, el proper 12 de maig es durà a terme el seminari web “Suport a la integració lingüística dels joves refugiats d’Ucraïna” que oferirà orientació i recursos didàctics per abordar aquest repte i garantir un ambient acollidor i propici per a l’aprenentatge d’aquest alumnat tot valorant la diversitat lingüística a l’aula de manera que també afavoreixi el desenvolupament de la llengua d’escolarització.

D’altra banda, el Consell d’Europa ha desenvolupat un conjunt d’eines per donar suport als estats membres en els seus esforços per respondre als reptes als quals s’enfronten els docents que estan donant suport lingüístic als infants i joves que arriben d’Ucraïna a mesura que s’adapten al seu nou entorn i a les seves noves escoles. Algunes d’aquestes eines s’han escrit recentment  i altres s’adapten del Toolkit for adults que es va desenvolupar com a part del projecte d’Integració Lingüística de Migrants Adults (LIAM) del Consell d’Europa i que trobareu en aquest lloc web.

Aquestes eines s’han creat i seleccionat perquè són especialment útils en les primeres etapes de suport lingüístic amb nens refugiats nouvinguts i han estat dissenyats per ajudar a organitzacions, professors i voluntaris que ofereixen suport lingüístic als nens refugiats que arriben d’Ucraïna sense coneixements, o molt pocs, de la llengua del nou país.