Avaluació inicial de l’alumnat nouvingut

Quan un alumne nouvingut s’incorpora al sistema educatiu, és recomanable fer-ne l’avaluació inicial al més aviat possible des de l’arribada al centre. És per això que el Departament d’Educació disposa d’unes proves d’avaluació inicial en les llengües més conegudes per l’alumnat nouvingut al sistema educatiu a Catalunya, les quals permeten avaluar el nivell d’escolarització previ de l’alumne, en concret les competències de la llengua familiar de l’alumne, el coneixement del principi alfabètic i els coneixements curriculars de matemàtiques. 

Aquestes proves estan pensades per a alumnes de 8 a 16 anys, amb qui no és possible la comunicació ni en català ni castellà. Està previst que el tutor del grup passi les proves els primers dies de la incorporació de l’alumnat al sistema educatiu, sempre intentant que sigui en un lloc còmode i tranquil.

La informació que s’obté de passar les proves facilitarà la presa de decisions a l’hora de planificar el full de ruta de l’alumnat, és a dir, com abordar les seves necessitats a curt i a mitjà termini d’acord amb la situació de partida. La primera decisió és distribuir l’horari de l’alumne/-a entre l’aula d’acollida i l’aula ordinària, en funció del seu bagatge escolar i el seu coneixement d’una llengua pròxima a la vehicular.

 

2 comentaris

  1. Natàlia Sebastià Martín

    L’enllaç a les proves inicials no funciona, així com tampoc el de les notes informatives.

Respon a admin Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>