Concurs “Jo tinc la paraula” – Categoria nous parlants

Ja s’han publicat les bases del Concurs “Jo tinc la paraula. Enguany, amb una novetat: una categoria adreçada a nous parlants. En aquesta nova categoria hi pot participar l’alumnat arribat en el sistema educatiu català en els últims 3 anys, amb un nivell mínim A2 (usuari bàsic), segons l’adaptació que s’ha fet del Marc comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar per a escolars de 8 a 16 anys

L’objectiu del concurs és provocar la reflexió per part de l’alumnat sobre els components que fan que la comunicació oral sigui eficaç. Per participar-hi, només cal enviar un enregistrament de vídeo, a la manera d’un youtuber, en què l’alumnat expressi i comuniqui les seves idees, opinions o experiències relacionades amb cinc crides, recollides en cinc tutorials: parlar amb fluïdesa, por a parlar amb públic, llenguatge no verbal, la conversa i adequació a la situació comunicativa. A les bases del concurs, hi trobareu suggeriments específics per fomentar la reflexió entre els nous parlants de català que també trobareu recollits en aquesta infografia descarregable.El premi consisteix en un curs de creació i edició de contingut, impartit per youtubers de referència del món audiovisual en català i un diploma acreditatiu. Els vídeos premiats també es penjaran al web del Departament d’Educació del programa Tenim la paraula.

Animeu el vostre alumnat a participar-hi!

A continuació us deixem enllaçats materials per fer difusió del concurs al vostre centre.