Dia Internacional de la Llengua Materna – 21 de febrer

Demà, 21 de febrer, és el Dia Internacional de la Llengua Materna, dia que es commemora des que va ser aprovat l’any 1999, en la 30a Conferència General de la UNESCO.

L’edició gira al voltant del lema “l’Educació Multilingüe (EML): la necessitat per a transformar l’educació”. És per això que aquest any, la idea de celebrar aquest dia és la d’explorar i debatre el potencial del multilingüisme per a transformar l’educació des d’una perspectiva d’aprenentatge permanent i en diferents contextos.

Us animem a celebrar aquest dia a les aules amb el vostre alumnat i per això us presentem algunes idees o propostes.

L’Escola de Bambú de Casa Àsia presenta una sèrie de tallers de diferents llengües asiàtiques dirigits a l’alumnat de primària (llengua oral) i secundària (escriptures i cal·ligrafies) que cada centre pot implementar.

Des del Pla Educatiu d’Entorn de Mataró s’ha elaborat un dossier amb propostes per treballar a l’aula des d’infantil fins a secundària i adults: des d’enllaços a vídeos fins a cançons, activitats i altres materials.

Us recordem també que en aquests enllaços trobareu un seguit de materials en diverses llengües, tant en llengua escrita com oral, que són un molt bon recurs per treballar a l’aula:

20 contes comptats

Associació de lectura fàcil

African storybook

Biblioteca digital del Instituto Latinoamericano de la comunicación educativa

Aprenem català des de…

Els barrufets

Els audiocontes del Tatano

The global digital library

International chlidren’s digital library

L’oncle Ali, el xacal i la cabra

Les set cabretes