Queden algunes places disponibles per al curs en línia “Despertar el plurilingüisme propi i el de l’alumnat: la intercomprensió a l’aula”, organitzat pel Servei de suports i Recursos Lingüístics del Departament d’Educació, i de 30 hores de durada.
A partir d’activitats pràctiques i transferibles a l’aula, aquesta activitat busca conscienciar el professorat de la diversitat lingüística i cultural present a l’aula, al centre educatiu, a l’entorn immediat, a la societat en el seu conjunt i als mitjans d’informació i comunicació. Aquest professorat podrà entendre millor el potencial plurilingüe del seu alumnat si comença per adonar-se del propi. La finalitat és que, al final de la formació, els docents es reconeguin no només com a subjectes plurilingües sinó com a agents de “plurilingüització” en la societat i, sobretot, en l’àmbit de l’educació i que, conseqüentment, són capaços de fer créixer el seu plurilingüisme al llarg de la vida i fer visible i valorar el del seu alumnat. Aquests ensenyants seran conscients de la dimensió ètica i dels valors democràtics que comporta una educació plurilingüe, així com del seu vessant més pragmàtic i comunicatiu.
Aquest curs suposa una ampliació dels conceptes bàsics sobre la intercomprensió lingüística i la seva aplicació a l’aula que alguns de vosaltres heu abordat en edicions anteriors de l’activitat “La intercomprensió lingüística romànica: una estratègia plurilingüe”.
En aquest enllaç trobareu el cercador d’activitats on, inserint el codi número 9000730555, us hi podreu inscriure abans del 15 de gener.