Som literatura

Centre: INS Vallbona d’Anoia

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

Etapa: ESO

• Donar a conèixer els autors i autores més destacats de diferents períodes de la història de la literatura catalana i establir connexions entre els autors, les seves obres i el context social actual del nostre alumnat.
  • Potenciar la capacitat artística de l’alumnat per crear caixes d’investigació de diferents autors.
  • Donar eines a l’alumnat per a fer una lectura dramatitzada, posant en escena fragments de la vida i obra dels autors a qui ells mateixos interpretaran.

L’alumnat de 1r a 4t d’ESO ha participat en el projecte transversal SOM LITERATURA, en què han investigat diferents autors de la literatura catalana medieval i contemporània.

El resultat final ha estat dur a terme teatralitzacions dels diversos autors medievals i de la Renaixença i el Modernisme, així com l’elaboració d’unes caixes d’investigació (de 1r a 3r) que il·lustren, amb objectes representatius, la vida i l’obra de cada autor.

Per culminar el projecte, representants de cada grup han presentat l’exposició a l’altre grup del seu nivell, els quals posteriorment han participat en un kahoot per valorar-ne els resultats.

El projecte transversal pretén acostar la literatura catalana a l’alumnat d’una manera més lúdica i col·laborativa.