Bones pràctiques: 20 anys de La Pell Freda

Centre: INS Vallbona d’Anoia

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector

Etapa: ESO, Batxillerat

• Homenatjar una de les novel·les del gènere fantàstic de casa nostre més internacionals
  • Promoure la lectura entre l’alumnat a través de l’explicació del context de creació de l’obra proposada
  • Actualitzar el catàleg de la biblioteca incorporant-hi obres actuals o significatives

Aquest mes d’octubre se celebren 20 anys de la primera edició de La Pell Freda, de l’escriptor i antropòleg Albert Sánchez Piñol, un dels llibres del gènere fantàstic escrits a casa nostra més internacionals que va veure la llum per primera vegada el 2002.

Amb motiu d’aquesta efemèride, l’institut ha aprofitat per afegir aquest llibre al catàleg de llibres de la biblioteca i ara ja està disponible perquè l’alumnat el pugui treure en préstec. A més a més, s’ha organitzat un petit espai expositiu a la biblioteca on hi ha anècdotes sobre la novel·la, personatges i també sobre l’adaptació cinematogràfica de 2017, per tal de fer difusió d’aquesta novel·la iniciàtica i promoure el gust per la lectura entre l’alumnat.