Bones pràctiques: Celebrem el dia internacional de les biblioteques

Escola Sant Miquel (Ascó)

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

Infantil, Primària

• Consolidar la biblioteca escolar com a eix vertebrador de la dinamització cultural del centre.
  • Potenciar el gust per la lectura.

A l’escola Sant Miquel d’Ascó van celebrar el dia internacional de les biblioteques (24 d’octubre) fent diferents activitats a la Biblioteca Escolar.

A Educació Infantil van explicar el conte “Ratpenats a la biblioteca”. El Miquelet Bibliotecari els havia deixat un missatge en el qual els comunicava que tenia un regal per a cadascú: un punt de llibre amb la seva foto i el nom que van haver de buscar perquè l’havia amagat. També van llegir les normes de la Biblioteca. Un altre dia van fer un treball manual que era un ratpenat.

A CIA 1r van treballar les normes de la biblioteca, el que sí que podem fer amb un gomet verd i el que no amb gomet roig. I, conjuntament, per a 1r  i 2n, es va explicar com estaven classificats els llibres de la biblioteca per temàtiques i quin llibre podien agafar depenent del nivell de lectura de cadascú.

A CM es va dedicar la sessió de lectura del dia 24 a fer lectures sobre el dia de les biblioteques.

També es va  treballar la catalogació de llibres amb la fitxa de la flor.

Han fet una biblioteca d’aula amb suggeriment i préstec dels llibres preferits de l’alumnat que han portat de casa.

A CS es va presentar “La maleta de les emocions”. Van anotar els títols dels llibres que hi ha dins. Després van fer lectura individual o per parelles d’un llibre que havien triat.