Bones pràctiques: Conversa amb el periodista Abraham Orriols (Setmana d’AIfabetització Mediàtica i Informacional)

Escola Sant Jordi (Sant Vicenç dels Horts)

Línia 5: La biblioteca escolar com a agent d’impuls i participació activa a la cultura digital

Primària

• Participar en la Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional
  • Impulsar l’alfabetització mediàtica des de la biblioteca
  • Generar propostes que es puguin integrar dins del currículum.

L’escola Sant Jordi (Sant Vicenç dels Horts) va participar de la proposta del Canal de Reporters i el Programa de Biblioteques Escolars per a celebrar la Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional que promou cada any la UNESCO. La finalitat d’aquesta setmana és la de fomentar el pensament crític i responsable dels ciutadans davant la informació publicada als mitjans de comunicació.

L’alumnat de cicle superior va preparar preguntes per al periodista Abraham Orriols de TV3 amb qui van poder xerrar virtualment el dilluns 23 d’octubre, juntament amb altres escoles. Aquesta trobada va marcar el tret de sortida per treballar l’educació mediàtica des de la biblioteca del centre, que després tindrà continuïtat a l’aula.