Bones pràctiques: Creació logotip de la biblioteca com a projecte d’Educació visual i plàstica

Institut Menéndez y Pelayo (Barcelona)

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

ESO

• Dissenyar el logotip de la biblioteca escolar
  • Aprendre com desenvolupar un logotip a partir d’una necessitat real
  • Implicar la comunitat educativa i integrar la biblioteca escolar al currículum educatiu

El logotip de la biblioteca escolar de l’institut Menéndez y Pelayo va ser creat mitjançant un projecte d’Educació visual i plàstica.

Primer de tot des de la biblioteca escolar van comunicar al Departament d’Educació visual i plàstica la necessitat d’un logotip nou per a la biblioteca. Es va proposar treballar-ho a l’aula com a projecte partint dels continguts curriculars de 4t d’ESO.

Van visitar les aules amb el briefing: quines necessitats teníem? Quines sensacions volíem transmetre? Quins colors corporatius necessitàvem? Quin format?

Durant un mes, tot l’alumnat va treballar en la creació del logotip. Biblioteca i Departament de visual i plàstica van triar-ne els dos que havien integrat millor els continguts curriculars. Només se’n podia triar un, però van decidir premiar-ne dos pel gran treball que havien fet. L’alumnat guanyador va regalar a la biblioteca un quadre amb el procés creatiu que van penjar a la biblioteca.

Podeu trobar l’article original aquí.