Bones pràctiques: Descoberta de personatges literaris

Escola Reixac (Montcada i Reixac)

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector

Infantil, Primària

Objectius:

  • Iniciar els alumnes més petits del centre en l’ús de la biblioteca escolar.
  • Promoure el gust per la lectura a través del vincle afectiu entre infants de diferents generacions.
  • Descobrir personatges literaris i contes de referència a la literatura infantil.

Explicació:

Aquest curs, i aprofitant les il·lustracions de la biblioteca, l’escola Reixac ha ideat una activitat per tal que els alumnes més grans del centre ajudin els més petits a descobrir quins contes s’amaguen darrere dels personatges de les pintures. Alguns clàssics, com ara: “Els tres porquets“, “Aladí“, “la Caputxeta vermella“, “En Gripau i el Gripere“, “la campaneta“, “l’Erugeuta goluda“… també altres elements i personatges significatius.

Una excusa per mostrar als alumnes d’I3 alguns dels contes que hi ha a l’espai i que els convidi a estimar la sala i sobretot, el que conté, els llibres. Relats que mostren diferents versions d’un mateix conte i que, alhora, també han suposat un estímul per als més grans.

Podeu trobar l’article original aquí.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>