Bones pràctiques: Fem parada a Europa i a la Unió Europea

Escola Font-rúbia (Guardiola de Font-rubí)

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector

Infantil, Primària

• Animar l’alumnat a conèixer més profundament aspectes destacats de la UE d’una manera lúdica.
  • Posar a l’abast dels infants lectures infantils destacades de varis països.
  • Diferenciar entre Europa i UE i saber quines accions comunes es duen entre els diferents països.

A la Biblioteca de l’escola Font-rúbia continuen fent la Volta al Món i el mes de febrer ha arribat la proposta que fa referència al continent europeu.

A l’entrada de la biblioteca hi tenen una àmplia exposició amb llibres de coneixement, per totes les edats, referents a Europa, diferents atles il·lustrats i lectures significatives d’autors que són referència a diversos països de la Unió Europea. També hi ha un racó amb llibres infantils escrits en diferents llengües: francès, búlgar, portuguès, italià, anglès…

Com a proposta per mirar i endinsar-se a llegir els llibres exposats i a la vegada ampliar els coneixements que tenen de la UE han elaborat un joc per dur a terme amb tots els nivells. Es tracta d’un Trivial, elaborat per la Comissió de Biblioteca, amb preguntes de sis categories: Capitals, Banderes, Literatura, Menjars típics, Monuments i Curiositats. El joc està pensat per jugar en grups i a mesura que es van encertant les respostes de cada categoria cada equip obté estrelles per completar la seva pròpia bandera europea. El joc està pensat perquè la majoria de les respostes es puguin trobar mirant els llibres de l’exposició, el mapa i banderes de la cartellera i, si s’escau, es pugui consultar alguna cosa amb l’ordinador. També s’ha fet una versió simplificada pels infants d’educació infantil i cicle inicial: ells també han de resoldre les preguntes que se’ls planteja amb l’ajuda dels llibres de l’exposició, el mapa i les banderes, però no es fa diferenciació de les sis categories.

Amb aquesta activitat la biblioteca dona resposta a un dels objectius del pla d’acció del projecte Erasmus CETE+ (Consorci KA120 Erasmus CETE+) de l’equip de BE Puntedu.