Bones pràctiques: La biblio en el pòdcast de Sit-Jar Ràdio

Escola El Sitjar de Linyola

Línia 5: La biblioteca escolar com a agent d’impuls i participació activa a la cultura digital

Etapa: Infantil, Primària

• Informar de les novetats de llibres de la biblioteca escolar a través del pòdcast mensual, part del projecte interdisciplinari La Ràdio.
  • Llegir la informació del concurs de la Pod-Qüestió (que impulsa la biblioteca) que està penjada al costat de la biblio, o al bloc, i extreure’n la resposta formulada oralment al pòdcast. Els guanyadors del concurs locutaran les novetats de la biblioteca i altres posts al proper pòdcast.
  • Incrementar el nombre de llibres de la biblioteca escolar a través dels anuncis que apareixen a cada pòdcast.

La Biblioteca de l’escola El Sitjar té un espai pòdcast on es poden sentir les veus de les nenes i els nens de l’escola a la Sit-Jar Ràdio.

L’alumnat crea arxius d’àudio que es pengen i distribueixen per internet. Per fer el pòdcast, els infants prepararen un guió, l’escaleta del contingut que voldran que aparegui i després fan servir un programa d’ordinador per fer l’enregistrament. Es fa el muntatge de totes les gravacions, amb les músiques desitjades i els emplaçaments publicitaris i, finalment, es penja a internet.

Cada mes hi ha la pod-qüestió? L’alumnat escriu la respsota i la deixa a la bústia del costat de la Biblioteca.