Bones pràctiques: Les aps i la biblioteca escolar

Institut Miquel Martí i Pol (Cornellà de Llobregat)

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

• Consolidar la biblioteca escolar com a eix vertebrador de la dinamització cultural del centre
  • Potenciar la llengua catalana, en un context on aquesta no és la llengua majoritària, fent concursos de formació de paraules en català.
  • Valorar la importància de la lectura mitjançant elements digitals, com el booktrailer.

Per aconseguir una vinculació de l’alumnat de l’institut Miquel Martí i Pol amb la biblioteca del centre, sobretot a cursos de segon cicle de l’ESO, ha aprofitat l’APS, hores que han de fer l’alumnat de 4t d’ESO a la comunitat. Durant unes quantes setmanes han tingut cura de l’scrabble en català, preparant les taules, explicant el joc als alumnes, comprovant els punts, etc. Una altra activitat ha estat presentar el booktrailer que elles van realitzar quan feien 1r d’ESO a l’hora de lectura, perquè serveixi d’exemple per a l’alumnat. Han convertit la biblioteca en un agent dinamitzador i alegre. Un altre dia, al pati de la biblioteca i de manera espontània es va convertir en una pista de ball.

Un altre grup de l’APS, ha ajudat a recollir i recuperar els llibres de les aules i també ha fet ja el repartiment de llibres per l’any vinent de la biblioteca a l’aula per a 1r d’ESO. L’alumnat de 1r d’ESO, ja tindrà quan arribi, una petita biblioteca a l’aula per a l’hora de lectura.

Amb totes aquestes iniciatives volen que la biblioteca sigui una font de referència per a la lectura, però també un centre cohesionador i dinamitzador de l’institut.