Bones pràctiques: Les propostes de la Llufalletres

Les Escoles (Gurb)

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector

Infantil, Primària

• Fomentar el gust per la lectura entre l’alumnat.
  • Donar a conèixer les novetats bibliogràfiques.

A Les Escoles de Gurb és la Llufalletres, la mascota de la biblioteca, qui fa fil conductor per apropar els llibres a les aules mitjançant diferents activitats:

CICLE DELS PETITS: A la placeta d’educació infantil la Llufalletres té un racó on mensualment deixa una selecció d’àlbums il·lustrats per explicar als nens i nenes del cicle, Els infants també els poden manipular i gaudir.

Al racó es poden trobar llibres relacionats amb temàtiques específiques com, per exemple, el Dia mundial de la família.

CICLE DELS MITJANS: la Llufalletres proposa sis lectures, una per a cada classe, romanen a la classe una setmana, de dimarts a dimarts, després es passen a la classe del costat, fins a acabar la volta. El llibre es té en un lloc visible de l’aula on els infants el puguin agafar lliurement, la mestra pot fer amb ell lectura en veu alta, en finalitzar la setmana el puntuen entre tots.

CICLE DELS GRANS: a les aules del cicle dels grans hi ha un racó amb llibres de lectura de la biblioteca, setmanalment uns encarregats/es baixen a la biblioteca a canviar els llibres antics per nous. El dimarts a l’hora del pati és el dia que es fa el préstec a la biblioteca.