Bones pràctiques: Projecte per a la coeducació i la igualtat de gènere

Institut de L’Arboç (L’Arboç)

Línia 2: La biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió de la comunitat educativa

ESO, Batxillerat

• Donar a conèixer a l’alumnat un seguit de llibres per a l’impuls d’accions preventives de violència masclista i materials didàctics coeducatius.
  • Reflexionar i analitzar críticament l’existència d’actituds sexistes i fomentar actituds igualitàries entre els nois i les noies.

L’Institut de L’Arboç va basar un projecte en l’aplicació a l’aula de recursos pedagògics amb l’objectiu de treballar el Dia Internacional de la Dona, per aquest motiu totes activitats es van relacionar amb els conceptes d’estereotips i de gènere.

Les activitats cercaven reconèixer les potencialitats i individualitats de tot l’alumnat, independentment del seu sexe, potenciant així la igualtat real d’oportunitats. Totes les sessions tenien l’objectiu de potenciar la igualtat de gènere per tal de corregir les discriminacions i valorar les diferències enriquidores dels dos sexes.

Des del centre es va valorar que una bona acció coeducadora, tant al centre com en cada aula i l’entorn, és fonamental per prevenir la violència masclista, per reduir conductes de risc i per facilitar la detecció prematura de relacions abusives.

Aquest projecte es va destinar als diferents cursos de l’ESO del centre i es va pensar perquè hi participessin diferents departaments del centre i els tutors/es dels diferents nivells, amb la col·laboració de tot el professorat del centre.