Bones pràctiques: Renovem la biblioteca escolar

Escola Marcel·lí Domingo (Tivissa)

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

Infantil, Primària

• Donar a conèixer el fons de la biblioteca del centre.
  • Dinamitzar la biblioteca escolar.

Aprofitant que la biblioteca Mestre Cabré feia 50 anys de la seva creació, l’escola Marcel·lí Domingo de Tivissa va decidir començar el curs amb el correllengua dedicat a aquesta. Van organitzar activitats com: visita a la biblioteca Mestre Cabré, entrevista a la senyora Maria del Carme Bordera, creació de QR de les diferents zones que es poden trobar en una biblioteca, recreació de parts del mural que hi ha a la façana de la biblioteca, etc.

La biblioteca Mestre Cabré va fer una donació de llibres que els va permetre fer:

• Tria de llibres per poder incorporar els nous.
  • Organització de les estanteries per diferents colors per destacar cada nivell. El color blau per a infantil i cicle inicial, el color roig, per cicle inicial i cicle mitjà i el color verd per a cicle mitjà i cicle superior.
  • Distribució de diferents espais: els còmics, les revistes, els llibres ebrencs, les novetats i les col·leccions entre d’altres.

Els i les alumnes gaudeixen d’un espai actualitzat i més ampli, on de manera autònoma poden fer-ne ús.

La biblioteca és un espai de canvi i actualització constant, i per aquest motiu l’escola treballa, cada curs, per al seu funcionament.