Bones pràctiques: Un arbre lector creix a la nostra escola

Escola Sant Josep (Sant Vicenç dels Horts)

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector

Infantil, Primària

• Fomentar l’hàbit i el gust per la lectura.
  • Dinamitzar la biblioteca escolar amb el préstec de llibres.
  • Conèixer la disposició del fons i del sistema d’ordenació de la biblioteca escolar per esdevenir usuaris autònoms.

I si de sobte un dia arribes a l’escola i un arbre ha crescut enmig de la biblioteca? Així comença l’experiència de L’arbre lector de l’escola Sant Josep, un projecte que han engegat aquest curs i que està engrescant tot l’alumnat. Un cop a la setmana, cada classe té assignada una de les mitges hores de lectura per fer préstec a la biblioteca de l’escola. L’alumnat entra, busca i tria aquella aventura que li farà volar la imaginació; la llegeix a l’aula i/o a casa i la retorna. Cada cop que es retornen deu llibres entre tot l’alumnat de cada aula, aquell nivell té dret a penjar a l’arbre un motiu del color assignat per al seu cicle. A l’hivern s’omplirà de flocs de neu, a la tardor s’omplirà de fulles i quan comenci el bon temps, s’omplirà de flors de tots colors.

El Bli, la mascota de la biblioteca, serà l’encarregat de fer recompte a final de cada trimestre. A qui li donarà el premi? Quin curs haurà estat el més lector?