Bones pràctiques: Visita cultural al món dels llibres

Institut Miquel Martí i Pol (Cornellà de Llobregat)

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector

ESO

• Fer visible el paper de la biblioteca com a eix del pla de lectura de centre i com a motor d’innovació en el centre educatiu
  • Visibilitzar la biblioteca com a agent dinamitzador de l’institut
  • Fer palès la importància de la biblioteca escolar com a agent d’equitat, participació i cohesió social, ja que els i les alumnes voluntaris, són un reflex de la pluralitat d’alumnes.

L’Institut Miquel Martí i Pol (Cornellà de Llobregat) va organitzar una ruta cultural que va consistir en la visita a la biblioteca més gran de Catalunya, la visita a diverses llibreries i la compra de llibres que els voluntaris i voluntàries van decidir.

L’alumnat voluntari de biblioteca va gaudir de la visita cultural sobre el món del llibre a Barcelona. Primer van fer una visita guiada a la Biblioteca de Catalunya. Després van anar a la llibreria més antiga de Barcelona, la llibreria Quera. Seguint l’itinerari es van dirigir a la llibreria Ona, tot un referent del llibre en català. Finalment, van acabar l’itinerari llibreter en una de les llibreries re-read ubicada al carrer Diputació, on l’alumnat va poder comprar els llibres de segona mà que va voler. Per acabar l’excursió van visitar l’escultura de Brossa al passeig de Gràcia dedicada al llibre on van veure la signatura de diversos escriptors catalans, entre els  quals, el poeta, Miquel Martí i Pol.

Podeu trobar l’article original aquí.