Dia de la biblioteca

Demà 24 d’octubre se celebra el Dia de les Biblioteques, d’ençà de 1992, en record a la destrucció de la biblioteca de Sarajevo durant el conflicte dels Balcans. Aquesta commemoració ens recorda la necessitat de seguir impulsant les biblioteques, de fer visible el seu paper a la societat actual com a lloc de trobada amb la cultura i el coneixement i com a instrument de millora de la societat. Aquesta celebració és una iniciativa de l‘Associació Amics del Llibre Infantil i Juvenil.

Aquest any el cartell commemoratiu l’ha elaborat l’I·lustrador Miquel Calatayud i el pregó, un bonic conte per llegir als vostres alumnes, l’escriptora Gemma Pasqual (podeu descarregar-lo de la web del Clijcat):

També podeu descarregar el cartell oficial del Dia de les biblioteques: amb la igualtat de gènere.

Des del Programa biblioteca escolar “puntedu” us animem a marcar aquesta data al vostre calendari i a compartir les activitats que feu per commemorar-la al vostre espai digital, amb les etiquetes #bibliotecaescolar, #bescat o #diadelabiblioteca.

També aprofitem la celebració per inaugurar aquest espai NODES de Biblioteques escolars de Catalunya. Us convidem a fer-hi una visita i a participar-hi.

Que tingueu un bon dia de la biblioteca!