Diada de Sant Jordi

Centre: Institut Joan Miró

Línia 3: La biblioteca escolar com a agent dinamitzador cultural del centre

Etapa: ESO, Batxillerat

• Conèixer la sala de lectura
  • Explorar el fons de la biblioteca
  • Participar en diverses activitats en les quals els llibres són els protagonistes

Enguany la biblioteca va participar en la celebració de la Diada de Sant Jordi. L’institut havia programat una Diada plena d’activitats culturals que tindria com a tret de sortida el lliurament dels Premis literaris i del concurs de Fotografia matemàtica.

Un cop finalitzat l’acte literari, l’alumnat es va dividir entre els diferents grups que ja tenien preassignats i feien dues franges de tallers. N’hi havia de tot tipus: culinaris, gimcanes, d’esports, de ball, de ioga, d’escriptura en tinta; de fer punts de llibre, roses de paper… I els relacionats amb el món dels llibres: Poesia dibuixada, Bookfac, Lectura en veu alta.

La biblioteca es va encarregar de proporcionar els exemplars necessaris per dur a terme aquests tallers. A més a més, la biblioteca va organitzar una Parada d’intercanvi de Llibres.

Aquesta Diada literària ha impulsat la dinamització de la biblioteca, ja que ha aconseguit la participació de bona part de l’alumnat i també la descoberta de l’espai per part d’alguns.