Bones pràctiques: Repte d’indagació

Escola Wagner (Santa Coloma de Gramenet)

Línia 1: La biblioteca escolar com a agent de canvi i innovació

Primària

• Adquirir autonomia en la cerca i el tractament de la informació per a resoldre problemes/reptes, per a verificar i refutar hipòtesis.
  • Desenvolupar la lectura crítica.
  • Fomentar l’ús de les tecnologies digitals.

La biblioteca de l’escola Wagner de Santa Coloma de Gramenet va plantejar el repte següent:

Què està passant amb les abelles? És cert el que va dir Einstein que si desapareguessin les abelles ens quedarien quatre anys de vida?

Un repte, per a la mainada del 3r cicle de primària, emmarcat a la setmana cultural sobre el canvi climàtic.

Primer, van llegir la notícia i van elaborar les seves hipòtesis sobre l’afirmació d’Albert Einstein.

Després, van començar la cerca d’informació per a verificar o refutar les hipòtesis. Van escriure un full de ruta amb la informació important trobada i les fonts.

Quan ja van esbrinar per a què necessitem les abelles van començar la indagació –què podem fer nosaltres per evitar que desapareguin?– cercant propostes sempre anomenant les fonts.

A partir d’aquestes propostes, i amb tota la informació recollida, van elaborar un informe d’investigació per a convèncer l’equip directiu i poder dur a terme les propostes plantejades.