Laboratori de lectura: Les portes meravelloses

Centres: Escola Juan Ramón Jiménez, Escola Miquel Martí i Pol, CRP Vallès Occidental 1

Línia 4: La biblioteca escolar com a laboratori per liderar i promoure un centre lector

Etapa: Infantil, Primària

• Descobrir el poder narratiu de les imatges.
• Donar a conèixer àlbums il·lustrats relatius al món imaginari de l’infant.
• Fomentar la lectura com a eina d’inspiració per al joc simbòlic.

Aquest laboratori, Les portes meravelloses, creat des del grup de treball de Biblioteca Escolar, és una activitat de dinamització lectora que es pot dur a terme a l’aula o a la biblioteca de l’escola amb mig grup d’alumnes d’entre 4 i 8 anys, acompanyats pel seu padrí lector (un alumne de cicle superior) i guiat per una o dues mestres.

Material6 portes mida A2 que s’hauran de col·locar repartides al voltant de l’espai on s’hagi de desenvolupar l’activitat. Una bossa per cada porta, que conté material divers i unes instruccions a seguir per a l’activitat proposada. Llibres de lectura a escollir per les parelles d’acord amb l’activitat de la porta realitzada.

Aquí teniu la guia del laboratori de lectura