Repensem la biblioteca: Hack the school

Centre: Institut La Sedeta

Línia 1: La biblioteca escolar com a agent de canvi i innovació

Etapa: ESO, Batxillerat

Objectiu:

• Repensar la biblioteca perquè sigui un espai: confortable, polivalent, actual i viu.

El procés de concreció del nou projecte de biblioteca per a l’Institut La Sedeta ha estat fruit d’una reflexió conjunta prèvia d’alumnes, famílies i representats del professorat i de l’equip directiu del centre dirigit per l’equip impulsor.

Aquest procés es va iniciar amb una diagnosi de la percepció que l’alumnat del centre tenia de la biblioteca com a espai i dels seus usos, actuals i desitjats. Ja des del primer moment es va intentar que el procés fos el més extens possible i que involucrés al major nombre possible de persones i per això aquesta diagnosi es va realitzar amb una enquesta dissenyada pel grup d’alumnes de 4t de la matèria optativa d’informàtica. Aquests alumnes també es van ocupar de la tasca de difondre per les classes, que ja havien estat informades prèviament pels seus tutors del projecte, el qüestionari de diagnosi i assessorar els seus companys i companyes en les seves respostes. La lectura de les respostes de l’alumnat, agrupades en forma de núvols de paraules mostraven molt clarament la visió de la biblioteca actual i el somni desitjat per al nou projecte.