Programa XXVII Jornada de reflexió. El temps a l’educació. 16 de novembre de 2019

XXVII Jornada de reflexió del Consell Escolar de Catalunya

9 – 9.30 h. Recepció de participants i acreditacions

9.30 – 9.45 h. Presentació de la XVII Jornada de reflexió. Anna Simó (Presidenta del Consell Escolar de Catalunya)

9.45 – 10.30 h. Neurociència Cognitiva: Efectes del temps en l’aprenentatge. Marta Portero. (Doctora en Neurociències. Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut. Institut de Neurociències. UAB)

10.30 – 11 h. Pausa. Esmorzar saludable

11 – 12.00 h. Taula rodona moderada per Fabián Mohedano

Dra. Maria Izquierdo (Directora del Departament de Nutrició, Ciències de l’Alimentació i Gastronomia. Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació. UB)

Dra. Trinitat Cambras. (Departament de Bioquímica i Fisiologia, Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació – UB. Membre del Consell Assessor per a la Reforma horària del Govern de Catalunya)

Dr. Javier Albares. (Director Médico Unidad del Sueño Centro Médico Teknon. Coordinador del Grup de cronobiologia de la Sociedad Española de Sueño. Membre del Consell Assessor per a la Reforma horària del Govern de Catalunya. Sociedad Española de Sueño (SES). European Sleep and Research Society (Societat Europea del Son)

12.00 – 12.45 h L’ús del temps als sistemes educatius. OCDE Dades i anàlisi. Thomas Radinger (Analyst, OECD Directorate for Education and Skills)

12.45 – 13.30 h. Temps educatiu(s) i oportunitats d’aprenentatge. Alejandro Paniagua (Mestre i Doctor en Antropologia Social i Cultural i consultor educatiu per la OCDE i The Brookings Institute)

13.30 – 13.45 h. Cloenda. Intervenció del Sr. Josep Bargalló, Conseller d’Educació

*En el decurs de la jornada una intèrpret de llengua de signes traduirà tota sessió en modalitat signada.