Restabliment d’inici de curs dels equips PEDC 2023-24

Amb l’arribada del final de curs, s’inicia el procés de restabliment d’equips, consistent en la neteja de dades dels usuaris que ja no els faran servir i l’assignació dels equips als futurs usuaris. Es poden trobar els procediments detallats, segons el sistema operatiu, a la pàgina Restabliment d’inici de curs d’equips PEDC.

Breu resum del procés:

Windows

Equips d’alumnat

Tots els equips d’alumnat que es reassignin a INDIC entre el 12 de juny i el 15 d’octubre de 2023, quedaran marcats “per netejar”. Al setembre, amb els primers inicis de sessió dels nous usuaris, els equips rebran un paquet que neteja els perfils dels usuaris anteriors. Perquè s’executi el paquet de neteja és imprescindible que els equips estiguin actualitzats a la versió 22H2 de Windows 10.

Equips docents

A diferència dels equips d’alumnat, la neteja dels equips de docents no es fa de forma automàtica. Donat que el nombre d’equips que s’han de reassignar és molt menor i que els equips poden contenir dades sensibles, es recomana fer un restabliment de fàbrica. Aquest restabliment es pot fer de manera remota fent servir el portal Intune.

Chromebooks

Cada centre ha de gestionar de manera autònoma el restabliment d’equips Chromebook mitjançant la consola de Google Workspace del domini del centre. Recordeu que el Departament ha de tenir accés a aquesta consola per poder fer un seguiment de l’ús dels equips, i que cada alumne que fa servir un Chromebook del Pla d’Educació ha de tenir la informació del seu usuari Workspace al portal IDI.

Linkat

Enguany es procedirà a fer un canvi de versió del sistema operatiu a la versió 22.04 de Linkat. Aquesta intervenció la faran presencialment tècnics de suport i consistirà en el remaquetat i posterior configuració dels equips Linkat. El centre haurà d’obrir una petició al portal d’autogestió (PAUTIC/Remedy) proporcionant la relació d’ordinadors en els quals es desitja realitzar aquest canvi de versió de sistema operatiu. Aquesta petició ha d’incloure només els equips que s’han de reassignar. Cal tenir present que aquest procés esborra totes les dades que puguin haver-hi.

Informació detallada del procés

Pels tres sistemes operatius, i una vegada assignats els equips als nous usuaris, podeu consultar l’estat del procés de neteja a INDIC, Informació general, Informes, Esborrat d’usuaris anteriors (inici de curs 23-24).

Informe de l'estat de neteja dels equips